Vægttab – der holder resten af livet!

Vægttab burde egentlig være så let. Du skal bare spise mindre, end du forbrænder.
Det går som regel også meget godt – i en uge eller en måned.
Så finder du pludselig dig selv med fingrene i kagedåsen – igen!
Hvis du er træt af yoyo vægt og hokuspokus kure, og har svært ved at gennemskue madjunglen, så er du havnet det rette sted.

Vi hjælper dig med at holde styr på kalorieindtaget og motiverer og hjælper dig med at ændre din livsstil en gang for alle. Du taber dig i et tempo, der passer til dit temperament og tålmodighed, samtidig med at du får indarbejdet nye vaner,
der gør dit vægttab holdbart på lang sigt.

Vi finder frem til en skræddersyet kostplan, så den er helt personlig.
Mad fylder en stor del af vores liv, derfor skal du spise det,
du kan lide og som passer ind i din hverdag og dit madbudget.
Ved første konsultation, bruger vi lang tid på at tale med dig om dine madvaner, dine livretter, udfordringer, ressourcer og mål.
Ud fra samtalen, din vægt og dit aktivitetsniveau udarbejder vi en næringsberegnet kostplan, der sikrer, at du når dit mål uden afsavn og sult.

Det eneste det kræver af dig, er at du har lysten og motivationen – Vi har opskriften til hvordan en sund livsstil og vægttab bliver varig!

Dit vægttab handler først og fremmest om at spare på kalorierne, skrue ned for potionsstørrelserne og skrue op for aktivitetsniveauet.
Din vægt afhænger af forholdet mellem de kalorier, du får gennem mad- og drikkevarer,
og de kalorier, du forbrænder ved fysisk anstrengelse.
For at du er sikker på at tabe dig, skal der derfor være et dagligt kalorie-underskud. Hvis du indtager flere kalorier, end du forbrænder, vil de overskydende kalorier sætte sig i kroppens fedtdepoter. (…ganske enkelt)

Overvægten kommer i mange tilfælde snigende, hvis du ikke er opmærksom på at få justeret kalorieindtag i takt med, at dit aktivitetsniveau bliver lavere, eller du bliver ældre. Vejen frem mod et varigt og succesfuldt vægttab er, når du ændrer dine kostvaner og kombinerer disse med mere motion.

Det kræver meget af dig at lægge din kost om og bibeholde det vægttab du opnår, det kræver en vis portion viljestyrke, forberedelse og tålmodighed.
Når du har truffet en beslutning om, at du vil ændre dine kost- og motionsvaner, er et vægttab på mellem 0,5 – 1 kilo om ugen realistisk.
Er du meget overvægtig, vil dit vægttab ved en kostomlægning højst sandsynligt være på 1 kilo eller mere om ugen i starten af vægttabsforløbet.

Kostomlægning alene kan skaffe dig af med mange kilo, men kombinerer du kostomlægning med motion, vil det være nemmere for dig at komme i kalorieunderskud og du vil sandsynligvis også tabe dig hurtigere og opleve du svinder meget ind i centimeter.